مجله گردشگری | معرفی کشور های توریستی و تورهای مسافرتی

  • ۰
  • ۰

برای تعطیلات نوروز آنتالیا بهتر است یا استانبول؟

 

نوروز 99 برادر دارید کجا باشید؟ یک جای آرام و آفتابی با مناظر طبیعی بینظیر؟ یا شهری هیجان انگیز به دیرینگی تاریخ بشری با مراکز خرید عالی؟

اگر برای تور نوروز 99 به ترکیه اندیشه میکنید، بنظر شما آنتالیا بهتر است یا استانبول؟

برای پاسخ به سئوال «آنتالیا یا استانبول؟» با ما باشید.


استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره پیمان دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را متمایز می‌کند و استانبول تنها شهر کبیر دانشمند است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا کنداب در این شهر واقع است.

استانبول به عنوان پایتخت ادب اروپا در سال ۲۰۱۰ برگزیدن شده‌است و از لحاظ شمار گردشگران بیگانه سومین شهر توریستی جهان به آمار می‌رود.


آنتالیا از شهرهای مهم و توریستی مملکت ترکیه است و به عنوان مرکز توریسم و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد در آنتالیا بلوارهای قشنگ با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خویش نمائی می‌کند و در بخش باستانی و تماشائی آن ناحیه قلعه‌ایچی (درون قلعه) پیمان دارد.


آب و هوا

بطور کلی استانبول از آنتالیا خنک تر است و دمای هوای آنها در نوروز 99 به این چهره قبل بینی شده:

دمای هوای آنتالیا در نوروز 99 ایام بین 14 الی 18 درجه سانتیگراد و شبها بین 4 تا 10 درجه سانتیگراد خواهد بود و کم و بیش 5 روز بارانی خواهد داشت.

دمای هوای استانبول در نوروز 97 ایام بین 6 لغایت 10 درجه سانتیگراد و شبها بین 2 تا 7 درجه سانتیگراد خواهد بود و  نزدیک  3 روز بارانی خواهد داشت.

با وجود اینکه دمای هوای آنتالیا گرمتر از استانبول است ولی برای اکثر هموطنان دمای آب دریا یا استخرهای روباز برای شنا مناسب نیست مگر آنکه استخر آب گرم باشند.


جاذبه های تاریخی

استانبول شهری قشنگ با جاذبه های تاریخی فراوان و بینظیر است که در تور استانبول نوروز 99 میتوانید آنها را از تقریبا  ببیند:


ایاصوفیه

این مسجد به خاطر معماری عجب انگیز، نماهای باشکوه درونی و اهمیت تاریخی اش گردشگران را به شهر استانبول جذب می کند. بین سال های 532 و 537 ساختمان آن به مدت هزار سال کلیسا بود. سپس از سال 1453 تا 1934 که تبدیل به موزه شود، مسجد بود.


مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

سلطان ستوده تر همش می آهنگ مسجدی بسازد که با مسجد ایاصوفیه رقابت کند و همه تقریباً موافق هستند که او در این کار موفق شده است. این مسجد یکتا دیگر از جاذبه های توریستی اصلی استانبول است. مسجد آبی در برزن سلطان احمد استانبول واقع شده است.


کاخ توپکاپی (توپکاپی سارایی)

این کاخ منزلگاه پادشاهان عثمانی از سال 1465 الی 1856 بوده است و احد از محبوب ترین جاذبه های شهر استانبول است. معماری بی نظیر و حیاط های زیبایی دارد. این سرا در سنه 1924 یعنی چندی بعد از دوره عثمانی تبدیل به موزه شد.

کاخ توپکاپی محل حرم سلطنتی نیز بوده است و یادگارهای خرم پادشاه را هم میتوانید از  نزدیک  ببینید.


کاخ دولما باغچه استانبول

کاخ دولما باغچه استانبول، قصر محل سکونت آتاتورک بوده است که الان تبدیل به موزه و یکی از دیدنی های مهم تاریخی شهر استانبول گردیده است. معماری داخلی و خارجی این قصر ترکیبی از طراحی های عربی و اروپایی است که فقط در این برشگاه دو قاره دیده می شود.


بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

بازار بزرگ استانبول که به ترکی کاپالی چارشی یعنی بازار سرپوشیده نامیده می شود در یک مایلی غرب سلطان احمد است و احد از بزرگترین مراکز خرید سرپوشیده در دنیاست. محصولاتی که در آن فروخته می شوند بر این پایه اند فرش و قالی و البسه لغایت کارهای دستی و هنری و شطرنج. رستوران ها، کافه ها و مساجد زیادی هم در این بازار هست.


موزه باستانشناسی استانبول

برای گردشگرانی که وقت کافی برای بازدید از کل اماکن تاریخی و باستانی استانبول و ترکیه را ندارند، موزه های باستانشناسی استانبول نعمت بزرگواری است


کلیسای چورا

این کلیسا که در پیش درآمد به منظور کلیسای بیزانسی ساخته شده بود در آینده تبدیل به مسجد شد و حال که یک دیرینکده است. موزائیک ها و کاشی های زیبای این کلیسا، نمونه مانده از هنر بیزانسی در دنیاست. بخش هایی متعلق به در سال 400 ساخته شده است، اما ساختمانی که امروزه می بینیم نزدیک سال 1500 ساخته شد


برج گالاتا

بهترین نمای شهر استانبول از برج گالاتا از برزن بی اوغلو مشخص است. این سازه بر روی تپه ای روبروی شاخ زرین واقع شده است.


قلعه روملی حصار

این قلعه در تنگه بسفر در ساحل «روملی» در شهر استانبول در بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج واقع شده ‌است و احد از قلعه‌های مشهور مملکت ترکیه است، بنای بسیار کبیر و زیبا به شکل مستطیل، این قلعهٔ زیاد قشنگ بدست پادشاه محمد فاتح ساخته شده‌است.

از سایر جاذبه های استانبول می تاب به کلیسای سیسترن، مسجد سلیمانیه، موزه هنرهای اسلامی ترکیه، برج دختر، بازار ادویه (میسیر چارشیسی)، مسجد رستم پاشا، تنگه بسفر، قصر بیلر بی، کاخ چراغان، موزه فرش ترکیه، مسجد اورتاکوی و غیره اشاره نمود.


جاذبه های تاریخی آنتالیا که می توانید در تور آنتالیا نوروز 99 بازدید کنید:


اسپندوس

کمی آنطرف تر از آمفی تئاتر انتالیا، یک پل سنگی مربوط به دوران سلجوقی را خواهید دید که برروی رودخانه قرار گرفته است و زیبایی این امفی تئاتر را دو چندان کرده است


ترمسوس

ترمسوس Termessos گرد از بهترین شهرهای کهنه حفظ شده در ترکیه است. از مهم‌ترین بقایای به‌جامانده در این شهر می‌توان به دیوارهای مستحکم، برج‌های آن اشاره کرد.


دروازه هادریان در آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا که یگانه از بناهای تاریخی قشنگ و معروف به حساب می آید در دیوارهای اطراف شهر گنجانده شده و به یکی از بزرگترین دروازه‌های شهر تبدیل شده است.


شهر پرگه

در سمت جنوبی شهر پرگه نیز یک کلیسا قرار گرفته است.معماری تئاتر و کلیسای شهر پرگه آنتالیا بسیار قشنگ و چشم نواز است.


شهر باستانی آنتالیا (کالیچی)

در ماضی دورتادور شهر کهن آنتالیا به وسیله دیوارهای سنگی کبیر و چندین دروازه احاطه شده بود اما درحال حاضر تنها دو بارو و یک دروازه متعلق به باقی مانده است.


جاذبه های طبیعی

آنتالیا شهری زیاد زیبا بین کوهای نه چندان بلند و کنار زیبای مدیترانه است که می توانید از زیبایی های آن در تور آنتالیا نوروز 97 لذت ببرید:


منطقه و کوه چیمرا

منطقه و کوه چیمرا سنگی است زیاد بزرگ و سفید که از تو آن به طور طبیعی آتش خارج می آید که در شب بسیار زیبا و برادر داشتنی می شود.


چشمه های آهکی آنتالیا

آبی که از چشمه های آهکی آنتالیا به خارج می جوشد با خودش آهک را نیز از اعماق به سطح زمین می‌آورد .این آهک های منتهی نشین شده منظره ی زیبایی را به هستی آورده اند.


بندر کهنه آنتالیا

در گرد از رستوران های بندرگاه ناهارتان را نوش جان کنید لغایت زمان غروب آفتاب کم و بیش شود. غروب آفتاب در کنار بندرگاه باستانی آنتالیا زیاد دیدنی خواهد بود.


استانبول نیز شهری فوق العاده قشنگ در ساحل زیبای مدیترانه است که می توانید از زیبایی های آن در تور استانبول نوروز 97 لذت ببرید:

جزیره بیوک آدا (پرنسس) تپه های چاملیجا (بام استانبول)، ناحیه حفاظت شده پارک جنگلی طبیعی Goknarlık، پارک طبیعی Polonezköy استانبول، پارک طبیعی ترکمن باشی، چشمه های سوباشی استانبول، چشمه سلطان احمد، چشمه ستوده تر سوم اسکودار، چشمه آلمان، چشمه توپخان، چشمه اسحاق آقا بیکوز، چشمه ایازما، چشمه صالحه سلطان غرب کاپی، چشمه گوگ سو، چشمه اسماء سلطان، ناحیه پولونزکوی برای سوارکاری. قدم زدن و خوردن غذاهای سنتی لهستانی، سواحل شنی شیله و موارد ذیل تنها گوشه ای از طبعیت زیبای استانبول است.


جزایر شاهزاده استانبول

جزایر پرنس گردآور جزایر نه گانه است که ۴ جزیره بیوک آدا ، هئیبئلی آدا ،بورگاز آدا و کینالی آدا کبیر و مشهورترند و جمعیت این جزایر ۲۰ هزار نفراست اما در تابستان به ۵۰۰ هزار تن هم میرسد. البته دریای مرمره جزایر زیادی دارد اما جزایر پرنس به خاطر تقرب به استانبول و مکانهای تاریخی و توریستی اش نامدار است.

تنگه بسفر: محال است که شما هدف رفتن و رویت استانبول را داشته باشید ولی کسی به شما پیشنهاد یک سفر نیمروزی به تنگه بسفر را ندهد. این تنگه یگانه از جاذبه های دیدنی و طبیعی در استانبول است که شما می توانید متعلق به در یک دیدار ۷ یا ۸ ساعته، سهم ببرید. تنگه بسفر در واقع همان تنگه ای است که حد اروپا و آسیاست.


پارک متانیک:

یکی از مکانهای دیدنی استانبول است که دارای فضای آرام و فرح بخشی است. و در ناحیه بایرام اوغلو داریجا پیمان گرفته است. این پارک در فاصله 38 کیلومتری شهر استانبول قرار دارد. طیور و گیاهان گوناگونی که از ا قصی نقاط دانشمند در این پارک گردهم آورده شده به همراه رستورانها و گردشگاههای مختلف موجود در آن جلوه خاصی را به این ناحیه بخشیده است.


باغهای چای ییلدیز پارک:

این باغها در محله مرادیه قرار دارد. برای اینکه منظره زیبای ((مجموعه مرادیه)) را از تقریبا  ببینید حد به باغهای چای ییلدیز پارک سری بزنید.


مسجد پادشاه مراد دوم که در سنه 1426 به سبک مسجد یشیل ساخته شد نیز از دیگر مراکز دیدنی این منطقه به شمار می آید. آرامگاه سلطان مراد دوم و آرامگاههای شیخ زاده جم و شیخ مصطفی که همگی با کاشی های زیاد قشنگ مزین گردیده از آنگونه مکانهای دیدنی سایر این منطقه است.


مراکز خرید

مراکز خرید آنتالیا که می توانید در تور آنتالیا نوروز 99 از آنها خرید کنید:


بازار کهنه آنتالیا

اگر عاشق حلوا، باقلوا و عسل ترکیه ای هستید، به شما رهنمود میکنیم حتما سری به بازار قدیمی آنتالیا بزنید. وانگهی در درون بازار، کافه های کهن نیز وجود دارند.


مرکز خرید تراسیتی

مرکز خرید لوکس و بسیار جذاب ترا سیتی آنتالیا Terra City در 4 طبقه ساخته شده که طبقه همکف آن به فروش لوازم خانگی و محصولات مرتبط با آنها برگزیدن دیتا شده است.


مراکز خرید استانبول که می توانید در تور استانبول نوروز 99 از آنها خرید کنید، در گونه خویش بینظیر هستند:


مرکز خرید مال استانبول

مرکز خرید استانبول مال یکتا از بزرگترین مراکز خرید دنیاست که در استانبول قرار دارد. دیدن این مرکز خرید را از دست ندهید.

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

اگر برندباز هستید حتما سری به مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول بزنید اینجا غذا شماست. دولچه اند گابانا، دیور، پرادا، فندی، هوگو باس، زارا، منگو و دبنهامز


مرکز خرید زورلو استانبول

اگر به دنبال خرید کالاهای لوکس هستید، بهتر است سری به مرکز تجاری زورلو استانبول که بیش از 180 فروشگاه بزرگ در آن هستی دارد بزنید.


مرکز خرید کانیون استانبول

مرکز خرید یا مال کانیون استانبول در سنه 2006 افتتاح شده و حائز 160 فروشگاه و 9 سالن سینمایی و مرکز ورزشی است که در منطفه لونت شیشلی قرار دارد.


مرکز خرید پالادیوم استانبول

مرکز خرید پالادیوم با معماری فوق العاده در تقسیم آسیایی استانبول واقع شده و بسیاری از برندهای ترکیه ای و بین المللی در آن شعبه دارند.


مرکز خرید آک مرکز استانبول

مرکز خرید آکمرکز یا آک مرکز در ناحیه لونت استانبول واقع شده و با بیش از 246 فروشگاه برندهای کبیر ترکیه ای و بین المللی را در خویش جای داده است.


مرکز خرید ترامپ تاورز استانبول

مرکز خرید ترامپ تاورز مال استانبول در منطقه شیشلی در سنه 2012 گشایش شده و حائز 175 فروشگاه، مجموعه های تفریحی ورزشی رستوران و غیره است.


مرکز خرید فروم استانبول

در مرکز خرید فروم استانبول بیش از 280 برند ترکیه ای و بین المللی از آنگونه IKEA گرد هم آمده اند. وانگهی آکواریوم استانبول و 15 هزار متر فضای سوپرمارکت در فروم استانبول وجود دارد.


مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید جواهر دومین پاساژ کبیر دنیاست که در منطقه شیشلی استانبول پیمان دارد و نزدیکترین مرکز خرید بزرگ به میدان تکسیم به حساب می آید.


مرکز خرید آستوریا استانبول

در مرکز خرید آستوریا استانبول گلچینی از بهترین برندهای ترکیه ای و بین المللی در بیش از 110 فروشگاه کبیر یکی هم آمده اند.


مرکز خرید نیشان تاشی استانبول

مرکز خرید نیشان تاشی مرکز مد و زیبایی استانبول است که بیش از 150 برند ترکی و بین المللی در آن حضور دارند.


آسمان خدشه و مرکز خرید سفیر استانبول

مرکز بازرگانی سفیر بلندترین آسمان خدشه استانبول و ترکیه است که در منطقه لونت Levent پیمان دارد و پذیرای برندهای لوکس می باشد.


نتیجه گیری:

با پروا به توضیحاتی که در ارتباط با استانبول و آنتالیا دارید، اکنون می توانید تصمیم بگیرید که نوروز 99 به آنتالیا سفر کنید یا استانبول.


جهت اطلاع از لیست قیمت تور استانبول نوروز 99 یا تور آنتالیا نوروز 99 به سایت مسیر سبز مراجعه کنید.

لیست بقیه تور های مسیر سبز هم این پایین قرار دادم:

تور مالزی نوروز 99

تور دبی نوروز 99

تور کیش نوروز 99

تور آذربایجان نوروز 99

  • ۹۸/۱۰/۰۱
  • فرهاد شیرازی

تور خارجی

سفر نوروزی

نوروز 99

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی