مجله گردشگری | معرفی کشور های توریستی و تورهای مسافرتی

  • ۰
  • ۰

شاید فکر کنید اگر خودتان عهده‌دار خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر به باکو آذربایجان شوید، هزینه‌های سفرتان کمتر خواهد بود، اما اینطور نیست. چراکه در چنین حالتی باید کمینه دو میلیون تومان برای خرید بلیط رفت و برگشت کناره بگذارید. همچنین هزینه سه شب اقامت در ارزان‌ترین اطاق هتل‌های باکو کمینه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان روی دستتان خرج می‌گذارد. این در حالی است که با گزینش تور‌های مسافرتی به مقصد باکو آذربایجان خرج شما سر جمع سه میلیون تومان خواهد بود.

 


قیمت تور هوایی آذربایجان؛ دست کم سه میلیون تومان


تور مسافرتی باکو عموما سه شبه است، ولی شاید بتوانید در بین تور‌های مسافرتی، مواردی پیدا کنید که چهار شب اقامت در عقیده گرفته باشند. قیمت تور هوایی آذربایجان از سه میلیون تومان آغاز می‌شود. مثلا یسکی از این تور‌ها که هفته آینده برگزار می‌شود، هزینه سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان را برای این سفر در نظر گرفته. پرواز آن توسط هواپیمایی آذربایجان اتمام می‌شود و ظرف مدت یک ساعت از تهران به فرودگاه حیدر علی اف باکو می‌رسید. محل اقامت در حالت پایه این تور مسافرتی یک هتل چهار ستاره است. اگر بخواهید می‌توانید محل اقامتتان را به هتل پنج ستاره تغییر دهید، اما در این چهره هزینه تور مسافرتی شما نفری هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

 

 

بعضی از تور‌های مسافرتی بخشی از خرج را به دلار اخذ می‌کنند. مثلا یکی از شرکت‌ها هزینه تور هوایی باکو آذربایجان را دو میلیون تومان به اضافه ۸۰ دلار در نظر گرفته. اکنون که که قیمت دلار تفریق پیدا کرده، برگزیدن اینگونه از عقیده اقتصادی به صرفه‌تر است چرا که در چنین حالتی ممکن است هزینه سفرتان کمتر از سه میلیون تومان باشد. این تور مسافرتی جمعه هر هفته برگزار می‌شود و محل ماندن در عقیده گرفته شده در حالت پایه یک هتل سه ستاره است. هزینه هتل در این تور مسافرتی به دلار محاسبه می‌شود و اگر بخواهید در هتل پنج ستاره اقامت داشته باشید، باید به جای ۸۰ دلار، رقمی برابر ۳۵۵ دلار به کمپانی مسافرتی پرداخت کنید. در چنین حالتی هزینه سفر شما به حدود شش میلیون تومان می‌رسد.

 

قیمت تور زمینی باکو آذربایجان؛ دست کم یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان


شاید فکر کنید با گزینش تور‌های هوایی می‌توانید هزینه‌های سفر به آذربایجان را به شکل چشمگیری تفریق دهید، اما آنقدر‌ها نسبت به این جستار خوش‌بین نباشید. چراکه تور‌های زمینی باکو به ندرت برگزار می‌شوند و مرداد امسال صرفا دو تور زمینی باکو پیدا خواهید کرد. هر دو آن‌ها سه شب اقامت دارند و قیمتشان از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بالاست. یگانه از آن‌ها نصف مرداد و دیگری پایان مردادماه برگزار می‌شود.
 

 


بیشتر بخوانید: تور گرجستان؛ بها سفر به تفلیس و باتومی

 

برای سفر زمینی به باکو نخست از تهران با اتوبوس راهی ترمینال آستارا می‌شوید. مدت سررسید این سفر هشت ساعت خواهد بود. بعد از آن به سمت باکو حرکت می‌کنید و بعد از چهار ساعت به ترمینال باکو می‌رسید. مدت اقامت در نظر گرفته شده برای تور زمینی باکو سه شب است. محل ماندن در نظر گرفته شده در حالت پایه یک هتل چهار ستاره است. اگر بخواهید تک نفره به این سفر بروید، هزینه‌تان به خاطر اطاق یک تخته بالا می‌رود و به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد. این تور مسافرتی نزدیک چهار روز درازا می‌کشد که یک روز آن را در جاده خواهید بود.


قیمت بلیط هواپیما به مقصد باکو آذربایجان؛ یک لغایت ۱.۲ میلیون تومان


هزینه خرید بلیط پرواز مستقیم از طهران به باکو آذربایجان دست کم یک میلیون تومان است. البته این در حالتی است که بتوانید سفرتان را با پرواز‌های ایران ایر هماهنگ کنید. در غیر این چهره چاره‌ای جز استفاده از هواپیما‌های آذربایجان ایرلاینز برای سفر به باکو ندارید. قیمت بلیط این هواپیما‌ها در کلاس اکونومی عموما یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.


قیمت بلیط اتوبوس به مقصد باکو آذربایجان؛ ۳۰۰ هزار تومان


خرید بلیط اتوبوس به مقصد باکو آذربایجان احتمالاً گزینه اقتصادی‌تری باشد، اما باید فکری به حال مدت سررسید سفر بکنید. توجه داشته باشید که اگر بخواهید با اتوبوس به باکو بروید باید کمینه ۱۲ ساعت در اتوبوس بمانید. بها بلیط اتوبوس باکو آذربایجان از مبدا طهران ۲۸۰ هزار تومان قیمت دارند. شرکت‌های مسافرتی برای سفر به باکو آذربایجان اتوبوس وی‌ای‌پی سه صندلی در عقیده می‌گیرند و هر روز دو اتوبوس از ترمینال غرب طهران رهسپار باکو آذربایجان می‌شود.

 


هزینه رزرو هتل در باکو آذربایجان؛ کمینه شبی ۶۰۰ هزار تومان


اگر بخواهید در هتل‌های پنج ستاره آذربایجان ماندن داشته باشید، باید برای هر شب دست کم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بودجه کناره بگذارید. چراکه آغاز بها هتل‌های پنج ستاره در این شهر از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. اکثر مسافرانی که به باکو آذربایجان سفر کرده‌اند، هتل Excelsior Baku را برای اقامت برگزیدن کرده‌اند که شروع بها آن برای یک شب اقامت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. گزینه بعدی هتل کبیر اروپا است که قیمت اتاق‌هایش برای یک شب اقامت از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود. گرد از لوکس‌ترین هتل‌های بندر باکو آذربایجان، هتل پنج ستاره Hilton است که برای یک شب اقامت در آن باید حداقل یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه کنید.